Miksi kasinoiden sähköpostit kannattaa nykypäivänä tilata ?
Kun tiliä luodaan nettikasinolle, sen yhteydessä kysytään monesti, että haluatko tilata markkinointiviestit ja joskus vaihtoehdoiksi on voitu vielä antaa sähköpostitse tai tekstiviestein. Roskapostin pelossa hyvin moni ei kuitenkaan klikkaa kyseistä vaihtoehtoa ja siirtää sen pois päiväjärjestyksestä, mutta onko se loppupeleissä kannattavaa?
Moni tasokas nettikasino on valmis panostamaan monipuolisesti positiiviseen asiakaskokemukseen, jonka yhtenä osana tänä päivänä ovat myös sähköpostitse lähetettävä markkinointiviestintä. Niiden hyväksymisestä on yllättävän paljon hyötyä, jota ei välttämättä rekisteröintihetkellä tule miettineeksi.
Markkinointiviestien lähettäminen on yleistä lähes jokaisella nettikasinolla. Sitä tehdään vaihtelevasti myös rekisteröintivapailla rahapelisivustoilla tai niillä nettikasinoilla, jotka ovat ottaneet rekisteröintivapauden vaihtoehtoisena asiointitapana perinteisen rinnalle. Hyvä esimerkki tästä on nettikasino NetBet.
Sähköpostimarkkinointi – mistä on kyse?
Sähköpostimarkkinoinnilla tarkoitetaan juuri sitä, mitä sen nimikin merkitsee: kampanjatietojen ja tiedotteiden lähettämistä sekä markkinoinnin toteuttamista sähköpostitse. Joskus kyseisen termin alle on yhtä lailla sisällytetty myös tekstiviestimarkkinointi, koska toimintaidea niissä on lähestulkoon sama. Tekstiviestit voivat tukea sähköpostiviestejä tai se voi olla ainoa markkinointikanava.
Sähköpostiviestit ovat kuitenkin hyvin suosittu markkinointikeino. Tutkimusten mukaan jopa 87 prosenttia kaikista maailman yrityksistä lähettää asiakkailleen sähköposteja. Se on samalla maailmanlaajuisesti eniten käytetyin viestikanava. Esimerkiksi vuonna 2021 sähköpostia käyttävien määrä oli 4,3 miljardia ihmistä, kun taas viestipalvelu Whatsappilla on vain noin kaksi miljardia käyttäjää.
Markkinointiviestien vastaanottaminen sähköpostitse perustuu vapaaehtoisuuteen eli asiakas itse tilaa viestit. Lisäksi lähettävät viestit eivät ole enää mitään massaviestejä, vaan yleisesti ottaen yritykset ovat alkaneet räätälöimään niitä eri kohdeyleisöille ja asiakastyypeille. Tällä tavoin oikeat kampanjat voivat saavuttaa kustannustehokkaasti juuri oikean asiakkaan.
Nettikasinoiden sähköpostilist at ovat avain kampanjoihin
Nettikasinojen lähettämät sähköpostiviestit sisältävät useimmiten tietoa uusimmista pelijulkaisuista, kampanjoista tai muista kasinon uudistuksista. Itse asiakkaan tiliin liittyvät ilmoitukset lähetetään markkinointiviesteistä erikseen eivätkä ne vaikuta toisiinsa. Joskus kasinot eivät edes päivitä kampanjoita sivustolleen, vaan päättää ilmoittaa niistä pelkästään sähköpostitse.
Tällöin sähköpostilla voidaan saada vaadittava bonuskoodi, jota käyttämällä bonus aktivoituu tilillä. Jossain tapauksissa kampanja on voitu suunnitella pelkästään suomalaisille tai tiettyä sesonkia varten, jolloin kampanjaehdot kannattaa lukea hyvin läpi. Niissä voi olla aikarajoituksia, minimivaatimuksia tai käyttörajoituksia, joita täytyy noudattaa.
Markkinointiviestit tilaamalla pystyt olemaan aina perillä siitä, mitä kampanjoita tai uutuuksia lempikasinoillasi tulee olemaan ja voit suunnitella rahapelaamisesi sen mukaan. Se on erittäin kätevää silloin, jos olet keskittänyt pelaamisesi vain muutamalle sivustolle ja haluat olla aina ajan tasalla niiden tarjonnasta.
Bonusten lunastamisvaatimuksena sähköpostien hyväksyntä
Toinen nettikasinoiden yleisesti käyttämä tapa on asettaa vaatimuksia bonusten lunastamiseen. Se on yleensä pienin mahdollinen talletussumma, mutta nykyaikana on voitu törmätä myös markkinointiviestien tilausvaatimukseen. Vasta kun sähköpostit on tilattu, asiakas voi lunastaa bonuksen.
Se voi tuntua kohtuuttomalta, etenkin jos ei halua turhaa roskapostia. Markkinointiviestien lähettäminen on kuitenkin kasinolle hyvin edullista, joten se haluaa myös hyödyntää tilaamansa palvelun tehokkaasti. Sille on voittoa, jos asiakas klikkaa kampanjaa ja pelaa sivustolla enemmän kuin aikaisemmin.
Tee näin jos et halua sähköpostiviestejä
On täysin pelaajan oman harkinnan alaista, kannattaako viestien tilaaminen vai ei. Vaikka ne voivat sisältää tietoa uniikeista tarjouksista, niiden vastaanottaminen ei välttämättä ole mieluisaa. Jos olet jo aikaisemmin tilannut kasinon uutiskirjeen ja haluat päättää sen, se onnistuu useasti suoraan kasinotilisi asetuksista.
Jos taas haluat asioida kasinoilla, jotka eivät lähetä minkäänlaisia sähköposteja, suuremmalla todennäköisyydellä se on mahdollista kasinoilla ilman rekisteröitymistä. Ne eivät välttämättä pyydä sinulta yhteystietoja ollenkaan.
Comments are closed.